سلاله طه (عج)
ویژه امام عصر (عج)
دو شنبه 17 تير 1392برچسب:, :: 8:56 :: نويسنده : هیوا سیدآبادی

 ماه مبارک رمضان، ماه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. وقتی به اعمال و دعاهای خاص وارد شده در این ماه نگاه می کنیم با کمی دقت متوجه می شویم همه در ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. برای نمونه دعای افتتاح که بسیار تاکید شده است در شبهای ماه مبارک خوانده شود، به دعای حضرت مشهور است.

«اَللّهُمَ اِنّا نَرغَبُ اِلَیک فی دَولَه الکَریمَه، تُعِزُ بِها اِلاسلامَ وَ اَهلَه، وَ تَذِلُ بِهَا النِفاقَ وَ اَهلَه وَ تَجعَلُنا فیها مِنَ الدُعاه الی طاعَتِک وَ القادَه الی سَبیلِک ...»

«اَللّهُمَ اِنّا نَشکوُا اِلَیک فَقدَ نَبِیِّنا ....وَ غَیبَتهَ وَلِیِّنا، وَ کَثره عَدُوِّنا، وَ قِلَّه عَدَدِنا، وَ شِدَّه الفِتَن ....»

هم چنین در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است، دعای «اَللّهُمَ اَدخِل عَلی اَهلِ القُبورِ السُرور... » دعای فرج و ظهور امام عصر ارواحنا له الفداء است. زیرا فقط درآن دوره است که همه غم ها تبدیل به شادی می شود. همه زندانی ها آزاد می شوند. همه نیازمندان بی نیاز می شوند. همه مشکلات بر طرف می شود. همه ناراحتی ها از بین می رود. ماه رمضان ماهی است که دعا در آن مستجاب است. در دعاهای مستجاب، هر کس در کل سال بعد از هر نماز واجب، دو دعای مستجاب دارد.  هرکس در هر رتبه و جایگاهی باشد، آیت الله بهجت با آن مقام یا بی سرو پایی، حداقل دو دعای مستجاب همه بعد از نمازهای واجب شان دارند و در ماه مبارک رمضان این دعا، برای بعد از هر فریضه واجب توصیه شده است. برای اطلاع بهتر و بیش تر از این جنس دعاهای امام زمانی در ماه مبارک رمضان می توان به صحیفه مهدیه مراجعه کرد.

شب 23 ماه مبارک رمضان که احتمال شب قدر بودن آن بیش از دو شب دیگر است، مهم ترین عملی که بی عدد گفته شده است تکرار شود، در هر نشستن، برخاستن و... دعای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

بعد از اینکه 29 یا30 شب و روز با برکت از ماه مبارک گذشت، روز عید فطر قرار است به روزه داران جایزه داده شود. مقدمه گرفتن جایزه دعای ندبه است و با همین نگاه دعای قنوت نماز عید فطر را باید بررسی کرد. بالاترین و بزرگ ترین چیزی را که بندگان صالح خدا در کل قنوت نماز عید فطر می خواهند و چند بار تکرار می کنند،  تماماً در درخواست فرج خلاصه می شود. شکوه و عظمت نماز عید فطر بوی عطر نماز عید امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دارد. افراد با تیپ های مختلف متوسط ، قوی، ضعیف، حزب اللهی و غیرحزب اللهی و... هر کس در هر جایگاه و مقامی که باشد مثل اینکه خدا دستی پشت سرش می گذارد تا در نماز عید شرکت کند. آیت الله مهدوی کنی حفظه الله تعالی بر اساس مبنایی دقیق و حکیمانه نمازهای پراکنده عید فطر مساجد را به خصوص در تهران دارای اشکال می دانند. زیرا جایی که رهبر و ولی فقیه حضور دارد با این کار در واقع مجد و شکوه و عظمت اسلام را دچار خدشه می کنیم. فلسفه نماز عید چیز دیگری است و این کار یکی از ظلم های اجتماعی رایج دوره ما به اسلام است. با نماز عید فطر متمرکز به امامت ولی ای که عطر ولی الله را به همراه خود دارد در نهایت شکوه و صلابت به تمام جهانیان پیام امام و امامت را اعلام می کنیم. تداعی آن نمازهای زیبای مسجد کوفه که روزی قرار است به امامت مولا و مقتدایمان بخوانیم و آیا شود که آن روز را ببینیم؟

ماه رمضان ماهی است که بیش از بقیه ایام سال می تواند بوی عطر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بگیرد پس قبل ازشروع ماه مبارک از خدا بخواهیم حداکثر استفاده را از ماه رمضان ببریم و ماهی معنوی که پر از عطر حضرت است شامل حالمان کند.

(به نقل از وبلاگ زیبای امام صبر)

درباره وبلاگ

السلام علیک یا ابا صالح المهدی (عج)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سلاله طاها و آدرس solaleye-taha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 143
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 282
بازدید کل : 93107
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1

Alternative content